Blog
  • 09
  • Απρίλιος 2015
    %2015

Άλγος Κνήμης - Shin Splints

Γράφτηκε από τον  Χαρδαλούμπας Δημήτριος

Είναι ένα κοινό πρόβλημα που σχετίζεται με την άσκηση. Ο όρος "shin splint" αναφέρεται στον πόνο κατά μήκος του εσωτερικού άκρου του οστό της κνήμης . Συνήθως αναπτύσσεται μετά τη σωματική δραστηριότητα. Κάθε έντονη αθλητική δραστηριότητα μπορεί να προκαλέσει πόνο στην κνήμη, ειδικά αν ξεκινάμε ένα επίπονο πρόγραμμα γυμναστικής. Απλά μέτρα μπορούν να ανακουφίσουν τον πόνο της κνήμης. Ξεκούραση, πάγος, και διατάσεις μπορούν να βοηθήσουν. Μεγάλη σημασία παίζει και η πρόληψη , οπότε μην το «παρακάνετε» με το πρόγραμμα γυμναστικής σας

Περιγραφή

Το Shin splint είναι μια φλεγμονή των μυών, των τενόντων, των οστών και των ιστών γύρω από κνήμη σας. Πόνος εμφανίζεται συνήθως κατά μήκος του εσωτερικού της κνήμης, όπου μύες προσφύονται στο οστό.

Αιτία

Σε γενικές γραμμές, αναπτύσσεται όταν οι μύες και τα οστά (περιόστεο) δέχονται επίπονη και επαναλαμβανόμενη δραστηριότητα.

Συχνά συμβαίνουν μετά από ξαφνικές αλλαγές στη φυσική δραστηριότητα. Αυτές μπορεί να είναι αλλαγές στη συχνότητα, όπως η αύξηση του αριθμού των ημερών που ασκείται ο αθλητής κάθε εβδομάδα. Αλλαγές σε διάρκεια και ένταση, όπως το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων ή σε λόφους, μπορεί επίσης να προκαλέσει πόνο στη κνήμη.

Άλλοι παράγοντες που συμβάλλουν , περιλαμβάνουν:

  • πλατυποδία ή ασυνήθιστα άκαμπτη ποδική καμάρα
  • άσκηση με ακατάλληλα ή φθαρμένα υποδήματα

Δρομείς βρίσκονται σε μεγαλύτερο κίνδυνο για την ανάπτυξη του συνδρόμου. Χορευτές και στρατιωτικοί είναι δύο ακόμα ομάδες που συχνά διαγιγνώσκονται με την πάθηση.

Παράγοντες κινδύνου

  • Δρομείς χωρίς επαρκή απορρόφηση των κραδασμών (τρέξιμο στο τσιμέντο ή ανώμαλες επιφάνειες, ακτάλληλα παπούτσια)
  • σφάλματα εκπαίδευσης (ξαφνική αύξηση της έντασης της προπόνησης και της διάρκεια της)
  • τρέξιμο> 20 μίλια / εβδομάδα
  • ιστορικό προηγούμενων τραυματισμών
  • πλατυποδία , ασυνήθιστα άκαμπτη ποδική καμάρα, αυξημένω έσω στροφη της κνήμης

Συμπτώματα

Το πιο κοινό σύμπτωμα είναι ο πόνος κατά μήκος της κνήμης. Ήπιο οίδημα στην περιοχή μπορεί επίσης να συμβεί.

Ο πόνος μπορεί να είναι:

  • απότομος και σαν ξυράφι ή απροσδιόριστος και να σφύζει
  • Συμβαίνει τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά την άσκηση
  • Να επιδεινωθεί αγγίζοντας το ευαίσθητο σημείο

Γιατρός Εξέταση

Μετά από συζήτηση των συμπτωμάτων σας και το ιατρικό ιστορικό, ο γιατρός σας θα εξετάσει το κάτω μέρος του ποδιού σας. Μια ακριβής διάγνωση είναι πολύ σημαντική. Μερικές φορές, άλλα προβλήματα μπορεί να υπάρχουν που μπορεί να έχουν αντίκτυπο στην επούλωση.

Ο γιατρός σας μπορεί να απαιτήσει επιπλέον απεικονιστικές εξετάσεις για να αποκλείσει άλλα προβλήματα στην κνήμη. Αρκετές συνθήκες μπορεί να προκαλέσουν πόνο στη κνήμη, συμπεριλαμβανομένων των καταγμάτων κόπωσης, τενοντίτιδες και χρόνιο σύνδρομο διαμερίσματος.

Θεραπεία

Συντηρητική θεραπεία

  • Ξεκούραση. Επειδή συνήθως προκαλείται από την υπερβολική χρήση, η τυπική θεραπεία περιλαμβάνει αρκετές εβδομάδες ανάπαυσης από τη δραστηριότητα που προκάλεσε τον πόνο.
  • Μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα.
  • Πάγος. Χρησιμοποιείτε για 20 λεπτά κάθε φορά, πολλές φορές την ημέρα. Μην εφαρμόζετε πάγο απευθείας στο δέρμα.
  • Περίδεση. Φορώντας ένα ελαστικό επίδεσμο μπορεί να αποτρέψει επιπλέον οίδημα.
  • Διατάσεις
  • παπούτσια. Φορώντας παπούτσια με καλή απορρόφηση των κραδασμών κατά τη διάρκεια των καθημερινών δραστηριοτήτων θα συμβάλει στη μείωση του στρες στις κνήμες σας. Καλό είναι να αλλάζετε παπούτσια κάθε 250-500 μίλια καθώς πέρα από αυτό το σημείο, τα παπούτσια χάνουν την ικανότητά τους να απορροφούν τους κραδασμους.
  • Ορθωτικά. Οι άνθρωποι που έχουν πλατυποδία ή επαναλαμβανόμενα προβλήματα με shin splint μπορούν να επωφεληθούν από ορθωτικά βοηθήματα.
  • Επιστροφή στην άσκηση. συνήθως υποχωρεί με την ανάπαυση και τις απλές θεραπείες που περιγράφονται παραπάνω. Πριν από την επιστροφή στην άσκηση, θα πρέπει να είστε χωρίς πόνο για τουλάχιστον 2 εβδομάδες. Λάβετε υπόψη σας ότι όταν επιστρέψετε στην άσκηση, θα πρέπει να είστε σε χαμηλότερο επίπεδο έντασης. Δεν θα πρέπει να ασκείστε τόσο συχνά όσο κάνατε πριν, ή για το ίδιο χρονικό διάστημα.
  • Να είστε βέβαιος να έχετε «ζεσταθεί» σημαντικά και έχετε εκτελέσει σημαντικού βαθμού διατάσεις. Αυξήστε την ένταση της προπόνηση σας σιγά-σιγά. Αν αρχίσετε να αισθάνεστε τον ίδιο πόνο, σταματήστε αμέσως την άσκηση. Χρησιμοποιήστε πάγο και να ξεκουραστείτε για μια ημέρα ή δύο.

Χειρουργική Θεραπεία

Πολύ λίγοι άνθρωποι χρειάζονται χειρουργική επέμβαση. Η χειρουργική επέμβαση έχει γίνει σε πολύ σοβαρές περιπτώσεις που δεν ανταποκρίνονται στη συντηρητική θεραπεία. Ωστόσο δεν είναι σαφές πόσο αποτελεσματική είναι η χειρουργική επέμβαση.

Πρόληψη

  • Φροντίστε να φοράτε παπούτσια σχεδιασμένα για το άθλημα σας.
  • Οικοδομήστε αργά το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης. Αυξήστε σταδιακά τη διάρκεια, την ένταση και τη συχνότητα της άσκησης σας.
  • Εναλλαγή αθλημάτων. Εναλλακτικά τζόκινγκ με άλλο σπορ με λιγότερες επιπτώσεις όπως το κολύμπι ή το ποδήλατο.
  • Barefoot τρέξιμο (τρέξιμο χωρίς παπούτσια). Τα τελευταία χρόνια, το Barefoot τρέξιμο έχει κερδίσει σε δημοτικότητα. Πολλοί άνθρωποι ισχυρίζονται ότι συνέβαλε στην επίλυση του προβλήματος. Ωστόσο, δεν υπάρχει καμία σαφής ένδειξη μειώνει τον κίνδυνο.
Χαρδαλούμπας Δημήτριος

Χαρδαλούμπας Δημήτριος

Τελευταία άρθρα από τον/την Χαρδαλούμπας Δημήτριος

Τελευταία Νέα

Χ. Καραβασίλη 14, Τ.Κ. 19005, Νέα Μάκρη Αττικής
Τηλ. Ιατρείου: 22940 999 94 , Κιν.: +30 6945 913 495